آخرین خبرها
خانه ---» مرحوم مهندس رجبعلی طاهری ---» خاطرات و دلنوشته های دوستان ---» مجاهد مخلص – یادداشتی از علی اسد زاده

مجاهد مخلص – یادداشتی از علی اسد زاده

از مومنان، مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند و بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود را دگرگون نکردند.سوره احزاب آیه۲۳
مهندس رجبعلی طاهری، یکی از آن مصادیق بارز رجال مومن و صادقی بود که به پیمان خود با خدایش وفا کرد و بر سر آن عهد و پیمان ایستاد و مقاومت نمود و در انتظار رسیدن به لقاءا… بود.
او در سال¬های خفقان ستم¬شاهی، به جرم اسلام¬خواهی و پیروی و حمایت از ولی¬فقیه و مرجع تقلید خود-امام خمینی(ره)- و رهبری و هدایت مبارزه علیه ظلم و فساد شاهنشاهی، بارها و بارها به زندان افتاد و سال¬ها زندان و شکنجه و شلاق را تحمل کرد و بر سر پیمان خود با خدا، پایداری نمود و داغ شکست و تسلیم را بر دل شکنجه¬گران و اربابان مزدور و خونخوارشان گذاشت.
صوم و صلاه و تحجد و زهد و صداقت و صراحت و بی¬ادعایی او زبانزد خاص و عام بود. او با صبر در عبادت و ادای نوافل و روزه¬داری دائم و زهد ورزیدن در زندگی دنیایی، همچون کوه استوار شده بود و مامورین و شکنجه¬گران ساواک را به ستوه می¬آورد.
مهندس طاهری، بسیار تیزبین و خط¬شناس و جریان¬شناس بود و از همین رو تشکل خود و دوستان مبارزش را مجاهدین اسلام نامید تا از مجاهدین خلق هم تبری جسته و هم قابل تمیز باشد. او در زندان و بیرون از زندان از هرگونه تلاش در جهت هدایت و نجات جوانان گرفتار در دام انحراف و التقاط فکری و عقیدتی گروهک¬ها، دریغ نمی¬ورزید.
سرنخ اکثریت مبارزین راستین و مذهبی و اصیل، در استان فارس و استان¬های مجاور به تشکیلات مهندس طاهری    می¬رسید. او مبارزی خستگی-ناپذیر با اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی اصیل، شفاف و مقلد امام راحل و حامی روحانیت اصیل و مبارز بود و تا آخر بر آن باورها پای می¬فشرد.
مهندس طاهری، مومنی وارسته و مبارزی شناخته شده و مورد اعتماد شخصیت¬ها و تشکل¬ها و جریان¬های انقلابی-مذهبی و سیاسی کشور و خارج از کشور بود و به جریان اصیل و انقلابی امام راحل(ره) -بنیانگذار جمهوری اسلامی- و یاران امام وصل بود.
مهندس طاهری، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در دفاع و نگه¬داشت انقلاب و دستاوردهای آن و مبارزه با دشمنان انقلاب و گروهک¬های چپ و التقاطی و وابسته به شرق و غرب و افکار انحرافی و التقاطی آن¬ها، تاثیرگزار بود و نقش بسزایی داشت.
مهندس طاهری موسس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اولین فرمانده سپاه پاسداران فارس بود که در شناسایی و جذب نیروهای مومن و انقلابی در شهرستان¬ها برای راه¬اندازی سپاه شهرستان¬ها نقش مهمی داشته است.
مهندس طاهری، همکاری خوب و تاثیرگزار برای تشکل¬های مذهبی سیاسی که در خدمت انقلاب و امام راحل بودند، بود. مثل حزب جمهوری اسلامی، که عضو شورای مرکزی آن بوده و یا مجاهدین انقلاب اسلامی که در آن روزها نیروهای اصیل در آن فعالیت داشتند.
مهندس طاهری، نقطه نظرات اقتصادی خاصی داشت که تا آخر بر آن پای می¬فشرد و اصرار داشت؛ مثل حفظ و نگهداری استقلال و ارزش پول ملی و … و مخالف با بعضی سیاست¬ها و روند اقتصادی در دولت¬ها بود. مخصوصاً با مشی اقتصادی دولت میرحسین موسوی، به طوری که بعد از گذشت سال¬ها، ضرر و زیان مشی اقتصادی شرق¬زده و یا غرب¬زده را همه شاهد هستند، مخصوصاً بی¬اعتباری پول ملی، که نتیجه سیاست¬های اقتصادی دولت¬های گذشته است.
مهندس طاهری، با تیزبینی و درایتی که داشت، بعضی از شخصیت¬ها را در بدنه دولت و نظام قبول نداشت و در محافل خصوصی، بی¬اعتمادی خود را نسبت به آن¬ها اعلام می¬کرد و شاهد بودیم که آن¬ها یکی پس از دیگری بعد از مدت¬ها، اختلاس و خیانت، فراری شدند و در آغوش غرب یا شرق قرار گرفتند.
مهندس طاهری، نکته نظرات و انتقادات و پیشنهادات خیرخواهانه خود را در نشریه¬ای تحت عنوان ”انتظار“ مطرح   می¬کرد و برای مسئولین مربوطه ارسال می¬داشت.
صفات و خصوصیات برجسته این مرد خدایی و سوابق درخشان و انقلابی او به حدی است که در این مقوله و مجال تنگ نمی¬گنجد. ولی آن چه مسلم است او مردی بزرگ، بی¬آلایش، ولایی و خالص بود که مفتخر به دوست دیرین رهبر معظم انقلاب بود بنابراین قابل مصادره گروهک¬ها و گرایش¬های غیراصیل و غیرولایی نیست.
نگارنده این مختصر را در وسع مزجات خود به عنوان ادای دین نسبت به استاد گرانقدر نوشت تا برگ سبزی باشد تحفه  درویش.
یادش گرامی و راهش پر رهرو
علی اسدزاده

۲ آبان ماه ۱۳۹۲
——————————————————
لازم به ذکر است که خانواده مرحومان دکتر محمدحسن طاهری و مهندس رجبعلی طاهری، برای در امان ماندن و عدم تحریف این دو بزرگوار، اقدام به راه¬اندازی پایگاه اطلاع¬رسانی نمودند به نشانی:
Ababshahid.ir
طبق آن چه خانواده این دو بزرگوار عنوان کرده¬اند، هرگونه مطلبی غیر از ان چه در این سایت منعکس می¬گردد، قابل اعتماد نیست. و مواضع و زندگی-نامه ایشان تنها از طریق سایت یا نشریه انتظار منتشر گردیده و می¬گردد.

منبع : عصر کازرون

Check Also

جایگاه انقلابی مهندس طاهری در شیراز از نگاه دکتر توکلی

اشاره: آنچه می‌خوانید مصاحبه نشریه پنجره با دکتر احمد توکلی است. ( وی در حال حاضر نماینده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *