آخرین خبرها
خانه ---» شهید مسعود طاهری ---» زندگی نامه تا شهادت ---» زندگینامه شهید مسعود طاهری

زندگینامه شهید مسعود طاهری

به نام خدا

مطالعه زندگی شهداء آنانی که جان خویش را در طبق اخلاص در پیشگاه معبود و معشوق قرار دادند و در قله های انسانیت قرار گرفتند حقیقتاً می تواند اثراتی جان بخش و شگرف در روح و روان ما انسانهای بر خاک مانده داشته باشد .

طلوع و غروب ظاهری شهید مسعود طاهری این ستاره بر خاک زیسته، بسیار سریع بود .

دستخط مبارک اباشهید بر جلد قرآن

 

سطوح تحصیلی خود را با رتبه های بالایی پشت سرگذاشت و بسیار محتاط بود که اوقات خود را بیهوده تلف نکند . علم را بطور عمیقی مطالعه می کرد و اغلب در بعضی از مسائل دست به تحقیقات و ابتکاراتی می زد اما هیچگاه درس را برای مدرک نخواند . سال اول ابتدایی را در مدرسه دکتر محمود حسابی شیراز و سال دوم ابتدایی تا پنجم را در دبستان ابن سینا واقع در خیابان زند شیراز گذراند . پس از آن سه سال مدرسه راهنمایی خود را در مدرسه شرقی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدرسه شهید مطهری تغییر نام یافت گذراند . سپس به دبیرستان پیوند ( شهید ترابی ) شیراز وارد شد و چهار سال دبیرستان خود را در همانجا ، همه و همه با نمراتی درخشان و خیره کننده طی نمود.آنچنانکه بدستخط مبارک ابا شهید در پشت جلد قرآن مشهود است ، او که در سپیده دم روز شنبه هفدهم فروردین ماه ۱۳۴۷ خورشیدی مصادف با هفتم محرم الحرام ۱۳۸۸ قمری در منزل جد پدری اش در کازرون دیده به این جهان گشود از همان ابتدا با سیرت و اخلاق نیک و مطالعه عمیق خود استعدادهایش را به منصه ظهور گذاشت .

دبیر فیزیک وی پس از شهادت شهید مسعود مدام گریه سر داده بود و در مراسمی در حضور سایر دانش آموزان و همکلاسی های شهید مسعود ادعا می کرد ایران یک نابغه مهندسی را از دست داد .

در کنار تحصیل علم ، به فکر اهداف انقلاب ، اسلام و رهبر بود و سعی او بر ادامه‌ی راه امام ملموس بود چه از نمازهای جمعه و جماعات و فعالیتهای دیگر او در پایگاه مقاومت مسجد الزهراء(س) ساحلی شیراز که در تمامی این مسائل پیشتاز بود.

در جمع خانواده علاقه شدیدی به خدمت به پدر و مادر داشت و این حالت درونی خویش را با فعالیتهایی که از خود نشان می داد تحسین همگان را بر می انگیخت و خدا را خشنود می ساخت .

شهید مسعود طاهری پس از آنکه سال سوم دبیرستان خود را به پایان رساند  در کنکور دانشگاه آزاد واحد یزد در رشته مهندسی مکانیک شرکت نمود و در شگفتی همگان حائز رتبه اول کنکور مذکور گردید ولیکن از آنجا که این امر را صرفا به منظور آزمایش علمی خود انجام داده بود از ثبت نام در دانشگاه آزاد منصرف گردید.

بلافاصله پس از اخذ دیپلم در خرداد ماه سال ۱۳۶۵ خورشیدی ، در کنکور سراسری سال ۶۶-۶۵ شرکت کرد . در این آزمون در تمام دوازده زیر گروه رتبه اول شده و برای نخستین بار به گواهی یکی از مسئولان دانشگاه فارس از آنجا که وی برای اولین بار دانش آموزی است که در تمام دوازده زیر گروه رتبه اول شده فلذا وی را باید رتبه اول مطلق دانست و راهی دانشکده صنعتی شریف واقفی تهران در رشته برق و الکترونیک شد .

کارنامه کنکور سراسری شهید نخبه ، مسعود طاهری که در
تمامی ۱۲ زیرگروه رتبه اول را کسب کرده است

از آنجا که علاقه شدیدی به رفتن به جبهه های نور علیه ظلمت داشت نذر قبولی خود را شرکت در جبهه قرار داده بود و با فرصتی که یافته بود بلادرنگ این خواسته را عملی کرد . در فضای پاک و منور جبهه بسرعت روان مستعد او رشد کرد و او را به سرعت به کمال رساند تا آنجا که در عملیات کربلای ۴ در سمت جانشین فرمانده دسته و آرپی جی زن در گردان امام حسن (ع) لشکر ۱۹ پیاده فجر در شب زمستانی چهارم دی ماه ۱۳۶۵ در جبهه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد و این کالبد زمینی را رها ساخت و با انبوه فرشتگانی که به یمن مقدم پاکش به پیشوازش آمده بودند پرواز کنان به خلوتگاه آسمانی عشق رهسپار گشت .

راهش که راه ایثار و جهاد در مسیر حق تعالی و خدمت به مظلومین و ستمدیدگانست پر رهرو باد .

    

نوشته : محمود طاهری و م طاهری

یک نظر

  1. بسیار عالی….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *