آخرین خبرها
خانه ---» مرحوم مهندس رجبعلی طاهری ---» پیام های علما و بزرگان ---» پیام تسلیت حضرت آیت الله حائری شیرازی به مناسبت درگذشت مهندس راه خدا . . .!

پیام تسلیت حضرت آیت الله حائری شیرازی به مناسبت درگذشت مهندس راه خدا . . .!

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم : « مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»(۱) و هم فرمود « وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا » (۲) و هم فرمود «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ » (۳) و هم فرمود « وَالَّذِینَ إِذَا أَنفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَلَمْ یَقْتُرُوا وَکَانَ بَیْنَ ذَلِکَ قَوَامًا »(۴) .

 مرحوم مهندس طاهری اگر چه بظاهر مهندس راه بود ، او در حقیقت مهندس راه خدا بود ، مصداق روشنی برای آیات قرآنی که ذکر شد ، بود.

او حقیقتا معتدل بود ، نه به عنوان عضو این طایفه عِرض و آبروی آن طایفه را حلال می دانست ، نه برعکس هر گروهی که از اهل بیت محبتی در دل داشت پیش او محترم بود و آنطور نبود که بعنوان مصلحت نظام از گفتن حرف حق ملاحظه کند ، اگر ظلم را در کار بانک ها می دهد در محضر رهبر بزرگوار هم بصراحت از عمل بانک ها تبری می جست چون  بآنچه می گفت باور داشت .

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آیت الله زاده شیرازی می گفت اولین باری که در جلسه سیاسیون و مبارزین شرکت کردم ، سخنران مهندس طاهری بود با اینکه در سال ششم ریاضی با هم همکلاس بودیم من فقط محصل بودم اما او یک مبارز و رجل سیاسی بود .

قبرش پرنور باد ، روحش در محضر اولیاء باد ، به بستگان ایشان بخصوص همسر ارجمندش که شریک دردها و شکنجه های او بود ، عرض تسلیت دارم ، به فرزندان عزیزش و برادران بزرگوار و همه دوستانش فقدان این مهندس راه خدا را تسلیت می گویم .

والسلام .

محی الدین حائری شیرازی

۲۴ مهر ماه ۱۳۹۲

 ——————————————–

پی نوشت ها:

 ۱) ﴿سوره مبارک الأحزاب: آیه ٢٣﴾ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

۲) (سوره مبارک الفرقان: آیه ۶٣﴾ بندگان (خاص خداوند) رحمان، کسانی هستند که با آرامش و بی‌تکبّر بر زمین راه می‌روند؛ و هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند (و سخنان نابخردانه گویند)، به آنها سلام می‌گویند (و با بی‌اعتنایی و بزرگواری می‌گذرند).

۳) ﴿سوره مبارک الحج: آیه ۴١﴾ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست! .

۴) ﴿سوره مبارک الفرقان: آیه ۶٧﴾ و کسانی که هرگاه انفاق کنند، نه اسراف می‌نمایند و نه سخت‌گیری؛ بلکه در میان این دو، حدّ اعتدالی دارند.

Check Also

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آقای رجبعلی طاهری

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ( مد ظله العالی ) با صدور پیامی درگذشت آقای مهندس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *