آخرین خبرها
خانه ---» خبرنامه سایت ---» سایت اباشهید تنها مرجع معتبر اسناد و گفته های دو بزرگ مرد

سایت اباشهید تنها مرجع معتبر اسناد و گفته های دو بزرگ مرد

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى  نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ﴿الأحزاب: ٢٣﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

انا لله و انا الیه راجعون

ضمن تشکر از تمام کسانی که در مصیبت از دست دادن مرحوم مهندس رجبعلی طاهری ما را با حضور در مراسم تغسیل ، تشییع ، تدفین و ترحیم قرین عنایت ، محبت و رحمت خویش قرار دادند.

همچنین با تشکر از تمام رسانه هایی که ضمن پوشش خبری ارتحال این بزرگمرد دیار فارس به سهم خود به معرفی شخصیت این رادمرد پرداختند، به دلیل برخی گفته ها و شایعات و نسبت های بعضا نادرست که از زمان حیات دو برادر مبارز مرحومان ؛ دکترمحمدحسن طاهری و مهندس رجبعلی طاهری به آن ها نسبت داده می شد، بر خود لازم دیدیم تا علاوه بر یادآوری مقام و منزلت شهید عزیز و والامقام مسعود طاهری ، در سایت اباشهید به نشانی: abashahid.ir   زندگی نامه و خاطرات و آثار این دو بزرگ مرد را در دسترس همگان قرار دهیم و بدیهی است هر چیزی غیر از آنچه از سوی این سایت منتشر  گردد مورد تایید خانواده این دو بزرگوار نیست.

در همین راستا یادآور می شود مرحوم مهندس رجبعلی طاهری، بیش از بیست سال در نشریه انتظار، مواضع خود را به صورت صریح و شفاف در اختیار همگان قرار داده اند که این مواضع نیز در طول زمان بر روی سایت قرار خواهند گرفت. لذا از ارباب جراید و رسانه ها خواهشمندیم از انعکاس مطالبی غیر از آن چه در سایت مذکور یا به طور مصرح در ۴۶ شماره نشریه انتظار منتشر شده است، خودداری فرمایند.

نکته دیگری که برخی سایت ها بیان کرده اند هدایت و یا نوعی همیاری با سازمان مجاهدین ( منافقین ) خلق بوده است. مرحوم مهندس طاهری بر اساس بینش خاص خود از همان بدو تاسیس این سازمان از آن جایی که انحراف را در آن مشهود می دیدند نه تنها با آن ها همکاری نداشته و از آن ها انتقادات تندی می نمودند بلکه در مقابل آن ها ، سازمان مجاهدین اسلام را بنیان گذاشتند که در اسناد ساواک از آن تحت عنوان گروه مهندس طاهری یاد شده است.

نکته دیگر آن که ایشان هرچند ارتباطات نزدیک و بعضا دوستانه ای با سران نهضت آزادی در پیش از انقلاب همچون مرحوم مهندس مهدی بازرگان، آیت الله طالقانی و مرحوم سحابی داشتند اما هیچ گاه عضو نهضت آزادی نبودند.

مسئله کذب دیگری که در برخی سایت ها و متاسفانه اطلاعیه های صدا و سیما به آن اشاره شده بود ، موضوع استانداری تهران ایشان است در حالیکه مرحوم مهندس طاهری هیچ گاه استاندار تهران نبوده اند!. شخصی که با ایشان اشتباه گرفته شده ، مهندس حسین طاهری بوده که از سال ۶۲ تا ۷۲ استاندار تهران بوده اند.

حضور در انتخابات وظیفه شرعی هر مسلمان ایرانی بوده و هست و این که چه کسی به چه کسی رای داده است مهم نیست. اما در مورد مهندس طاهری باید گفت که ایشان مواضع کاملا شفاف و صریحی داشته اند. اما گاه شیطنت های برخی باعث ایجاد نسبت های دروغ در حمایت مرحومان مهندس و دکتر طاهری از شخص یا گروه خاصی بوده است. که البته ایشان به محض اطلاع با صدور بیانیه ای مواضع خود را بیان کرده اند. که عین این بیانیه ها بر روی سایت قرار خواهد گرفت و تا آن زمان خواهشمندیم رسانه ها از بیان هرگونه اظهار نظری در حمایت این دو تن از جریان یا شخص خاصی پرهیز نمایند.

اما مهمتر از همه اینکه هم دکتر و هم مهندس طاهری در زمان حیات خود، چه قبل و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، احترام خاصی برای تمام نظرات موافق و حتی مخالف قائل بودند، هرچند مخالفان آن ها با ایشان درشتی و تندی و توهین می کردند فلذا این احترام و یا ارتباط آن ها دلیل بر تایید و یا رد جریان یا گروه و حزب و شخص خاصی نیست.

آن بزرگ مردان، از سنین نوجوانی یعنی از دهه ۲۰ شمسی همه چیز خود را وقف مبارزه با ظلم وجور رژیم حاکم کردند و بدون توجه به قلت عدد هوادار و هواخواه و با حفظ اصل کار تشکیلاتی در اندیشه براندازی رژیم منحوس پهلوی و استقرار حکومت اسلامی بودند که قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَهٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ( سبا – ۴۶ ) و قویا معتقد بودند که حفظ انقلاب اسلامی تنها از طریق وفاق و وحدت حقیقی همه قوای انقلابی اسلامی تضمین خواهد شد همانگونه که در پیروزی انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره) چنین شد .

بارها و بارها مهندس طاهری بر این نکته تاکید داشت که باید نظرات موافق و حتی مخالف را تا آنجا که بوی خیانت به اصول انقلاب از آن استشمام نشود ، گفت و برای شنیدنش هم تحمل داشت . ظهور نهضت امام خمینی (ره) در سال ۴۲ برای آنها طلوعی معجزه گونه از فصل جدیدی از مبارزه بود که آنرا منطبق با اهداف خود میدیدند که از اعتقاد راسخ آنها به مرجعیت شیعه نشات میگرفت و قدرت انقلاب را تنها در قدرت رهبری مذهبی آن متجلی می دیدند. امام برای آنها فقط یک رهبر نبود که معشوق و مراد گمشده ای بود که قرنها ایران در پی او بود .

سالها شکنجه و شلاق و تحمل زندان در سالهای خفقان  آنها را از پرورش نیروهای انقلابی بازنداشت و در حین مبارزه از خودسازی عمیق و هدفمند خود و اطرافیان بازنماندند که سخت متوجه واجبات و مستحبات خود بودند و دلی را نرنجاندند . حتی پس از پیروزی انقلاب مهندس طاهری از سر رافت اسلامی از شکنجه گر خود بارها دلجویی نمود . بر جهاد اکبر بیشتر همت داشتند و بسیار مراقب نفس خود بودند تا مبارزه ی آنها در مسیر و جهت ظهور امام حی و غایب از نظرها ، حضرت مهدی ( عج ) باشد . تیز بینی که خداوند متعال به آنها مرحمت کرده بود سبب می شد تا به افرادی که به ظاهر خود را به اهدف انقلاب ارادتمند نشان دهند ، بی اعتماد باشند . او نخستین کسی است که در مجلس شورای اسلامی به جمع آوری امضا و سخنرانی برای استیضاح بنی صدر اقدام کرد و یا حضرت امام خامنه ا ی فرموده بود از فکر ناب مرحوم دکتر طاهری استفاده نمایید .

و در یک کلام چه زیبا فرمود مرادمان و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که در پیام تسلیتی ، مهندس طاهری را « دوست دیرین » خود خطاب نمودند . عبارتی کاملا خصوصی و همراه با نوعی احساس دلبستگی به یک یار قدیمی که کمتر کسی چنین مدالی را از سوی نائب المهدی (عج) دریافت کرده است .

آن دو برادر مرحوم ، خط کشها و تراز هایی بودند که انقلابیون فارس خود را بدان معیارها می سنجیدند و رفتن آنها ثلمه ای به جامعه انقلاب اسلامی وارد ساخت . آنها که مخزن الاسرار انقلاب اسلامی در استان فارس بودند  سر به تیره تراب گذاشتند و انشاالله با شهدای کربلا و انقلاب اسلامی محشور شوند .

منت گذاشته و لطف فرمایید هر گونه سوال و نظری را به ادرس پست الکترونیکی سایت ( ارتباط با ما ) ارسال فرمایید .

 با تشکر مجدد

خانواده مرحومان دکتر محمدحسن و مهندس رجبعلی طاهری

۲۹ مهر ماه ۱۳۹۲

Check Also

شهدا آمدند و مردم شهر پروانه شدند . . .

پیام رهبر معظم انقلاب درپی تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدا با حضور حماسی مردم بسم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *