آخرین خبرها
خانه ---» خبرنامه سایت ---» سردار مهندس حاج احمد نکویی مهر به یاران شهیدش پیوست

سردار مهندس حاج احمد نکویی مهر به یاران شهیدش پیوست

به نام خدای شهیدان

روح بلند و پاک سردار بی ادعا ، بسیجی ناب انقلاب اسلامی ، اسوه جهاد و شجاعت ، مهندس حاج احمد نکویی مهر در پروازی عارفانه و خاموش به خیل یاران شهیدش پیوست . متن ذیل توسط یار همرزم او حاج احمد عبداله زاده ذکر یاد نموده است .

از ابتدای جنگ بسیجی بود و به عنوان فرمانده گردان با نیروهایش در مناطق مختلف جنگی مانند سوسنگرد ، بستان ، آبادان ، مریوان ( دزلی ) و . . . حاضر بود . گردان وی که آماده شرکت در عملیات خرمشهر بود قبل از اعزام برای سرکوب خوانین یاغی فیروزآباد در نظر گرفته و در آن شرکت کرد که از ناحیه سر هدف گلوله های تک تیراندازهای آنان قرار گرفته و از ناحیه گوش و چشم آسیب جدی دید . و بعد از آن با توجه به لیاقتهای خود و با اصرار فرماندهان وقت سپاه ، عضو سپاه گردید و پس از بهبودی نسبی به جرگه نیروهای تیپ امام سجاد (ع) در آمد.

او با سمت فرمانده گردان در عملیات محرم شرکت کرد و در زیر شدیدترین آتش های دشمن موفق به فتح ارتفاعات ۴۰۰ بلندترین قله سلسله ارتفاعات حمرین در آن منطقه گردید. مجددا در مراحل دیگر آن عملیات زخمی شده و در بیمارستان بستری شد . هنوز بهبودی کامل حاصل نشده بود که مجددا به مناطق جنگی و تیپ مزبور بازگشت و با شرکت در عملیات های دیگر تیپ و بعدها لشکر ۱۹ فجر منشاء خدمات بزرگی در سمتهای فرمانده گردان ، فرمانده خط وفرمانده محورهای عملیاتی و . . . درایت و شجاعت . . . موجب گردید تا به جانشینی تیپ احمدبن موسی (ع) منتسب گردید. و با آن تیپ در عملیاتهای مختلف از جنوبی ترین تا شمالی ترین مناطق عملیاتی مانند عملیاتهای والفجر۴، خیبر،سلسله عملیات فتح،عملیاتهای کردستان با عوامل ضد انقلاب، بدر و…..با سمت جانشین تیپ فعالیت کرده وبارها از نواحی مختلف مجروح و در عملیات خیبر و بدر شیمیایی گردید. پس از آن با حضور در واحد عملیات منطقه ۹ وسپس قرارگاه نوح نبی مخصوصا در عملیات والفجر ۸ شرکت کرده وبه تلاش خستگی ناپذیر خود ادامه داد. با ابلاغ فرماندهی مامور تشکیل گردان مستقل قایم به همراه برادر غیبی گردید که بعدها هسته اولیه تشکیل تیپ امام حسن (ع) شد و با تشکیل ان تیپ در عملیاتهای کربلای ۴ و ۵ و بیت‌المقدس و.     در جنوب وغرب و ماووت و…..به عنوان فرمانده عملیات تیپ شرکت داشتند. و با پایان جنگ نیز در عملیات قرار گاه نوح نبی منشا خدمات ارزشمندی گردیدند. اینک با بدنی پر از ترکش وتیر وسینه ای مالامال از آلودگی های شیمیایی در جدالی غریبانه و سخت با سرطان به دیدار حق شتافته و به خیل یاران شهیدش پیوست.
کوههای سر به فلک کشیده سورن و چال سبز، ارتفاعات ۴۰۰، قوچ سلطان،کوی لری،دوپازا،گرده رش،سورن، چال سبز و……نام این دلاور مرد را بر سینه خود فریاد  میزند.وطنین شعار زیبایش که در عرصه فشارهای فراوان دشمن در گوشمان میپیچد که حسین وار فریاد مظلومیت برکشید و گفت از :
از آسمون تیر میاد.
صدای شمشیر میاد.
برای شادی روح  این دلاور مرد عرصه های نبرد و دفاع مقدس صلوات – ( ذکر سوره مبارکه فاتحه )

اول مهرماه ماه ۱۳۹۳
احمد عبدالله زاده

برگرفته از وبلاگ کاکولبخند با آدرس ذیل.
Kako-labkhand.blogfa.com

Check Also

شهدا آمدند و مردم شهر پروانه شدند . . .

پیام رهبر معظم انقلاب درپی تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدا با حضور حماسی مردم بسم …

۲ نظر

  1. This is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere.

    Short but very precise info… Thank you for sharing this one.

    A must read post!

  2. خدا رحمت کند مردان بزرگ هرگز نمیمیرند حاج نکویی مهر عزیز و بزرگوار در مرکز تحقیقات موشکی هم جانشین بودند و ارامش و متانتشان باعث از بین رفتن استرس کار کنان میشد و در پیشبرد اهداف سپاه فرد بسیار موثری بودند همچنین به عنوان استاد قران ما را مدیون خودشان کردند و صوت بسیار زیبا و دلنشینی داشتند روحشان شاد روحشان شاد روحشن شاد فاتحه صلوات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *