آخرین خبرها
خانه ---» خبرنامه سایت ---» پیام تشکر بیت مرحوم مهندس حاج رجبعلی طاهری از حضور مردم و مسئولین

پیام تشکر بیت مرحوم مهندس حاج رجبعلی طاهری از حضور مردم و مسئولین

بسم الله الرحمن الرحیم

در طلیعه ایام ذی حجه، راد مردی با اخلاص و از سلاله خوبان با زبان روزه به اغما رفت، در روز عرفه با نیایش و زمزمه اشک پاکان تطهیر شد و در میعاد قربان به دیدار معبود و محبوب خویش شتافت. مومنی بی ریا و عارفی روشن ضمیر، مُحب اهل بیتا سلام الله علیها و منتظری قائم، مجاهدی بااخلاص و دوستی دیرین، جانبازی ایثارگر و آزاده‌ای سرفراز، ساده زیستی توانمند و یاری رسان، مظلومی بی‌ادعا و پناه بی‌پناهان، اندیشمندی متدین و مهندسی پیشکسوت، همسری مهربان و پدری دلسوز. مهندس رجبعلی طاهری، ستاره‌ای که افول کرد و سیاه چاله‌ای از غم را در قلب هایمان ایجاد کرد. چه عمیق است درد از دست دادن یاری این چنین بی‌ریا و چه سنگین است غم از دست دادن پدر، اما چه زیباست شنیدن و دیدن تسلای اطرافیان و چه آمرزنده است قرائت فاتحه ایشان.

ای پدر! آمدند؛ از قدیم و جدید، از دور و نزدیک. آمدند؛ جمع اقوام و خویشان، مُحبان و آشنایان، عزیزان و دوستان. آمدند؛ جمعی از علما و فضلا، رجال و مسئولین، آن هم با سلایق رنگین. و آنان که راهشان دورتر بود و مسئولیت‌شان سنگین‌تر؛ دلهایشان را همراه با دعای خیر و پیام‌های تسلی بخش روانه این جمع دلسوخته نمودند. عجب جمع باشکوهی! آمدند و پس از تغسیل برای مغفرت و علودرجاتت به درگاه الهی نماز گزاردند و شهادت دادند که همه عمر در راه خدا بودی و عشق اهل بیت عصمت و طهارت در وجود تو لحظه‌ای متزلزل نشد و شهادت دادند بر دین و ایمانت، بر صلابت و استواریت، بر صداقت و اخلاصت، بر شجاعت و صبرت، بر درایت و تسلیمت و ماندنت بر صراط مستقیم و اصرارت بر جهاد اکبر و اصغر. در مجالس و پیام‌های مختلف، در اقصی نقاط این کشور، که همه عمر برای آبادی و عزت آن تلاش کردی، گفتند:  که همانا تو نیز مصداق آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» بودی.  با این همه کرامات، همه می‌دانند که تو اهل تکبر نبودی، تو آن نبودی که خود را از هر گناه و قصور مبرا بدانی و خود را در مرتبه‌ای برتر از دیگران بدانی، هرگز با کبر بر زمین راه نرفتی و درب خانه‌ات و روی پُر مِهرت همواره بر حامی و منتقد باز بود. چراکه خود را بنده خداوندی می‌دانستی که می‌فرماید: «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا» و همین شد که سرورانی از آن جمع نیکو، دوش‌هایشان را محمل تو کردند تا سوار بر بال فرشتگان کنند، همراهانِ بدرقه‌ی راه تو شدند تا سر منزلگه مقصود، و تورا و ما را تنها نگذاشتند. وحال، خوب می‌دانی که کالبد رنجورت در کنار شهیدان خونین کفن انقلاب اسلامی  و شور آفرینان هشت سال دفاع مقدس چه پرشکوه آرمیده است.

ای پدر! می‌خواستیم که مجالس ترحیم آنگونه که شایسته توست برگزار شود؛ با عزت و پرشکوه، بی آلایش و بدور از تجملات، نه کم گذاشته باشیم و نه اسراف و تبذیری شده باشد؛ سعی نمودیم ادامه راه تو را براساس آیه شریفه «وَالَّذِینَ إِذَا أَنفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَلَمْ یَقْتُرُوا وَکَانَ بَیْنَ ذَلِکَ قَوَامًا» طی کنیم. وخدا را شاکریم که به یاری دوستانی دیرین و عاشقانی بی ادعا و خویشانی مهربان آنگونه انجام شده باشد که تو راضی باشی و خداوند خوشنود. در این بین بسیاری دوچندان زحمت کشیدند و برخی دیگر، بی‌تکلف برای شادی روح و مغفرت و علو درجاتت فاتحه خواندند و صلوات فرستادند. لازم است از تمامی آنان تشکر کنیم. از تک تک عزیزان، اقوام، آشنایان، مسئولین، علما و فضلا که در مراسم تغسیل، تشییع، تدفین و مجالس ترحیم در تهران، شیراز، کازرون و عسلویه شرکت نمودند کمال تشکر و امتنان را داشته باشیم. حضورتان گرمی بخش دل‌های سردمان شد و قدومتان توتیای چشمانمان. خداوند مهربان به همه شما علما و فضلا، رجال و مسئولین، بزرگان و سروران، اقوام و آشنایان، دوستان و عزیزان و همچنین خانواده‌های محترمتان طول عمر همراه با عزت و سلامتی عنایت فرماید.

پدر! بزرگان این مرز و بوم هم در هجرت تو تنهایمان نگذاشتند و تسلای خاطرمان را فراهم نمودند. چگونه می­بایست تشکر کرد که شایسته ایشان باشد؟ برخی تشکر از بزرگان را با دیده تملق و چاپلوسی می‌نگرند لیکن ما فرزندان و اهل بیت تو مبرا از هرگونه رنگ و ریا، می­دانیم که «مَن لم یشکر المُنعم مِــن المخلوقین لَم یشکر الله عَزوجل» و لذا در این پیام عمومی به نیابت تو و به نوبه‌ خود با زبان قاصر و قلم ناتوان از تمامی آنها تشکر می­نماییم و اعلام می­داریم که خوبان در حق تو و ما که داغ دار فقدانت هستیم، خوبی کردند و رجاء واثق داریم که روح جاودانه‌ات از جهان باقی بر ایشان درود می‌فرستد.

از رهبر عزیز و مقتدرمان حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی) که قرائت پیام تسلی بخششان عطر اخلاص و صفای دوستی در خانه‌مان جاری ساخت و نشر آن موجب نزول رحمت و برکت و نزدیکی دل­ها شد و تکرار قرائت آن مرهمی بود بر دلهای رنجیده‌مان، و از نماینده‌ محترم ایشان در استان فارس و امام جمعه شیراز حضرت آیت الله ایمانی(دامت برکاته) که با حضور خود در منزل و اقامه نماز و سخنرانی در مجلس ترحیم شیراز، آن هم بی هیچ مزد و منت، محبت را به کمال بجا آوردند. از حضرت آیت الله حائری شیرازی (دامت برکاته) عضو معزز مجلس خبرگان رهبری، که چه بی ریا و صمیمانه در آستان اندرونی خانه نشستند و برای اهل بیت از خصایص بارز دوست دیرینشان گفتند و برای آرامش ما دعا نمودند و پیام تسلیت دادند. به راستی چگونه می­توان این همه لطف و محبت را سپاس گفت، بی شک کلام قاصر است و زبان ناتوان.

از رییس جمهور مدبر و محترم جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که در اداره امور و شکوفا ساختن خورشید امید در جامعه همچون پدر راه اعتدال را می‌پیمایند، از رییس محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر علی لاریجانی و رییس محترم تشخیص مصلحت نظام آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی بهرمانی، از نماینده محترم ولی فقیه و معاون رییس جمهور و رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران جناب حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی و دفاتر همگی ایشان که در کشاکش انجام مسئولیت‌های سنگین‌‌شان ما را فراموش نکردند و پیام تسلیت دادند. از امام جمعه محترم شهرستان کازرون جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد خرسند که با پیام تسلیت و حضور در مراسم ترحیم شیراز و ایراد سخنرانی در مراسم کازرون بذل محبت نمودند. از امام جمعه موقت شیراز جناب حجت الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی که با حضور در مراسم تشییع و بیان خصایص مرحوم در مجلس چهلمین روز درگذشت، موجبات تسلی ما و آرامش روح عزیز سفرکرده را فراهم آوردند، کمال سپاس و تشکر را داریم.

برخود واجب می‌دانیم از سایر علما و فضلا، رجال و مسئولین، ادارات و تشکل‌ها و دیگر عزیرانی که با ارسال پیام و پیغام از اقصی نقاط این مرز و بوم موجبات تسلای بازماندگان و حضور بیشتر مشتاقان در مراسم مختلف را فراهم آوردند، مراتب تشکر و سپاس خود را اعلام داریم؛  حضرات و سروران؛ آیت الله سید علی محمد دستغیب و آیت الله سید علی اصغر دستغیب-اعضای محترم خبرگان رهبری، آیت الله سید معزالدین حسینی الهاشمی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد خاتمی-ریس جمهور اسبق، دکترسید محمد احمدی-استاندار فارس، جناب جواد زرین کلاه- فرماندار شیراز، جناب محمد پاکدل-مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران فارس، جناب دکتر احمد توکلی-نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، دکتر شاهین محمد صادقی-نماینده مردم شریف شهرستان کازرون و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، محمدباقرباقری نژاد نماینده اسبق شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سرتیپ پاسدار سیروس سجادیان-فرمانده انتظامی استان فارس، سرتیپ پاسدار غلام حسین غیب پرور-فرمانده ارشد سپاه فجر استان فارس، سرتیپ اسکندر دانشمندی-فرمانده لشکر عملیاتی ۱۹فجر، اداره کل سیاستگذاری مهندسی و استانداردهای وزارت نفت، جناب دکتر پریز-مدیریت محترم دانشگاه نیمه حضوری علامه طباطبایی، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، مدیرعامل و کارکنان محترم موسسه فجر-قرارگاه خاتم النبیاء، مدیرعامل و کارکنان شرکت پارس گستر، جامعه روحانیت شیراز، دبیرخانه کانون مساجد فارس و اصحاب مخلص جلسات سه شنبه.

همچنین لازم است از تمامی ادارات، نهادها، دوستان، اقوام، آشنایان و سایر عزیزانی که با ارسال تاج گل و پلاکارد ما را قرین محبت خود کردند، مراتب تشکر و قدردانی را بجا آوریم: حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد، حزب موتلفه اسلامی شاخه فارس، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، کانون رهپویان وصال، کانون زندانیان سیاسی پیش از انقلاب، زندان عادل آباد، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، هیات انصارالمهدی(عج)، هیات فاطمه الزهرا(س)، امام جماعت و اصحاب مسجد امیرالمومنین(ع)، اعضای خیریه مسجد امیرالمومنین(ع)، پایگاه بسیج شهدای خداهمتی، کانون فرهنگی شهید خوش نیت، مجتمع آموزشی امیرکبیر، رییس سابق محترم کل آموزش و پرورش استان فارس آقای روزیطلب به همراه معاونین، مدیریت محترم درمان تامین اجتماعی، کارگاه شهید مازنی، معاونت محترم فنی و شهرسازی استان فارس، اعضای محترم نظام مهندسی استان فارس، کارکنان و مدیریت محترم طب سالمندان، مجتمع پزشکی و ام ارآی شیراز، شرکت احداث و بهره برداری آزاد راه شیراز-اصفهان، اعضای هیئت مدیریه بازرگانی اولیا، مدیریت بازرگانی توتونچی، کارکنان هنرستان انصاری لاری، مدیریت فروشگاه پوشاک خانواده-جناب اردوان توتونچی، عضو هیئت مدیره اتحادیه گل و گیاه-جناب رضا دره‌شورزاده، مدرسه غیر انتفاعی دخترانه سحر، دانشجویان موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ایوانکی. سروران و خانواده‌های محترم: شاپوریان، عطار، عبدالرحمان کازرونی، سعید خلیلی، مرحوم حاج نعمت الله میرزایی، پیام میرزایی، پیمان میرزایی، حاج محمود نوزری، خلیل و احمد زرگرزاده، امیرهوشنگ تدین، حاج محمد و حاج حسن خدادادی، حاج اکبر پالیزیان، خانواده پالیزیان، حاج کریم آگهی و پسران، حاج سعید کدخدا، علی محمدی، محمد شایسته نیا، نوذری، درستی، حیدر ذوالفقاری، ناصر ذوالفقاری، خلیلی، زرگرزاده، خدادادی، مکارم نژاد، سراج، امینی، صلاحی، رستگار، صالح پور، الهی، تندروصالح، توتونچی، دره‌شورزاده، گلشن حسینی، حیدری مقدم، خطیب زاده، رنجبر، حیدریان، مرتضی شاپوریان، اصغر شاپوریان، انتظارمهدی و یاران دبیرستانی ایشان.

عده‌ای از عزیزانمان نیز با تلفن، پیامک و ایمیل از راه دور (از داخل و خارج از کشور ) باعث تسلی مان شدند که از همه آن‌ها تشکر می‌نماییم و امیدواریم غم به دل‌های مهربانشان راه پیدا نکند. همچنین از تمامی عزیزانی که نام خود را در روزنامه‌های مختلف درج نمودند و یا دل‌نوشته و خاطره‌ای از عزیز رحلت کرده به رشته تحریر آوردند و ما را تسلی دادند تشکر می­نماییم. حضرات، بزرگان و سروران؛ سید عبدالواحد موسوی لاری، محمدجواد حجتی کرمانی، عبدالرسول منتجب نیا، عبدالکریم بی‌آزار شیرازی، علی اکبر رضوانی، علی دیانت، سید مصطفی آیت اللهی، غلامرضا ارشادپور، مجید استدلال، غلامرضا اسدی، عبدالعلی اسکندری، جعفر اسلامی، سیدمحمد اصنافی، کمال انتشاری، مهدی انتشاری، جواد انتشاری، محمدعلی انتظار المهدی، علیرضا انتظار المهدی، رضا ایمانیه، محمدرضا ایمانیه، علی بابایی، ابراهیم بابایی، مصطفی بخرد، عباس برهان حقیقی، اکبر بهرنگ، عبدالغفار بهمن پور، محمد بیستونی، محمود پاکدل، محسن پاک یاری، غلامحسین پیرو، محمد علی تجرد، محسن ترکمانی، احمد جلالی، محمدرضا جلالی، عبدالمجید جمشیدی، همایون حاجی خانی، محمدرضا حبیبی، علی اکبر حدادی، علی محمد حسام، سید صفدر حسینی، کریم حق خواه، کاظم حکمت آرا، محمد خادمی، هادی خانیکی، خزاعی، ناصر خوشرو، منوچهر خوشرو، جمال دقت، نصرالله دوکوهکی، ناصر ذوالقدر، عباس ذوالقدر، مهدی رحمانیان، غلامحسین رزمی، محمدرضا رستمی، خلیل رضاییان، سید عبدالکریم رضوی، احمد رنجبر، مجید روزیطلب، جواد روشن ضمیر، منصور زمانی، محمدجواد زیبایی نژاد، محمد امین سازگارنژاد، جلیل سازگارنژاد، محمدعلی سازگارنژاد، رضا سپهری، هاشم ستوده، رسول ستوده، سید اسماعیل سجادی، سید اصغر شاپوریان، سید مرتضی شاپوریان، سید جواد شاپوریان، محمدعلی شایسته نیا، اسماعیل شایق، محمدرضا شرزه‌ای، جواد شرقی، ابراهیم شعرا، جواد شقاقیان، هادی شقاقیان، محمد شکیبافر، اکبر صابری، مجید صبوری،  حسن صحراییان، حسین صحراییان، محمد کریم صلاحی، کیوان صمیمی بهبهانی، سید محمدعلی طاهری، اسدالله عابدی، احمد عبادتی، سید جعفر عباس زادگان، سید محمد عباس زادگان، جلیل عرفان منش، احمد عطار، حمید عطار، سید احمد عظیمی، علیرضا علوی تبار، عبدالله علی قنبری، رضا غضنفر، اردشیر فتحی نژاد، صمد فرارویی، حبیب الله فصیحت، حسین فیاضی، رسول قاید شرفی، رضا قربانی، محمد مهدی قهرمانی، غلامحسین قهرمانی، رضا کامکار، غلامرضا کریمی، محمد کسراییان، محمد کشاورز، محمود کشاورز، مهدی کمالی پور، ناصر کوکبی، بهروز گرانپایه، محمدعلی گلبن حقیقی، حسین گلریز خاتمی، سید اصغر گلشن، مهدی مومن نسب، جعفر مومن نسب، قاسم مومن نسب، سید محمود محسنی، محمود محمدزاده، مهدی محمدزاده، محمد حسن محمدی زاده، حسین مختاری، محمد کاظم مروج پور، محمد مروج پور، ابراهیم مسعودی، محمدهادی مصدق، حسین مسلح، محمدجواد مظفر، عبدالمجید معافیان، سید حسین معتمدی، سید مرتضی معزی، سید محمود معزی، عباس معماریان، مصطفی معین، محمد مهدی معین فر، نادر معینی، علیرضا مغاره، حسین مقیمی، غلامعلی منتظر، سید محمد مهدی موسوی، سید حسام موسوی، سید حسین موسوی، محمد مهدی زاده، سید هادی میرابراهیمی، محمد نادی، کسری نوری، عبدالحسین وجیه اللهی، عبدالرسول وصال، محمد حسن وفایی، غلامرضا وفامند، محمدهادی هادیان، حاج هاشمی، جلیل همیری، رضا یوسفیان، سید محمود دعایی، رضا صنعتی، علی اسدزاده، محمدرضا رستم پور و خانواده ایشان، دکتر محمود تابنده مدیر عامل بنیاد قلب فارس و رئیس بیمارستان کوثر، عقیدتی سیاسی و کارکنان شرکت سد و عمران پارس گستر، اعضای محترم شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز و حسین علی امیری قائم مقام وزارت کشور.

از صدا و سیمای استان فارس و سایر اصحاب رسانه به خصوص؛ روزنامه‌های خبرجنوب، اطلاعات، شرق، بهار، رسالت، شهروند، عصر، سبحان و هفته نامه‌های سلمان و شهر سبز و سایر رسانه‌های مجازی که مارا با درج آگهی‌های ترحیم و تشکر و همچنین پوشش خبری و تصویری از مراسم‌ مختلف یاری رساندند و اطلاع رسان بموقع مردم بودند و یا با درج خاطرات و دلنوشته‌های دوستان باعث تسلای خاطرمان و شناخت بیشتر ایشان شدند، کمال تشکر و امتنان را داریم.

در نهایت مجدداً از تمامی علما و فضلا، رجال و مسئولین، بزرگان و سروران، اقوام و آشنایان، دوستان و عزیرانی که بی‌تکلف و با زینت سادگی و تنها با حضور خود و قرائت فاتحه و ذکر صلوات، مجالس و دل‌های ما را جلا دادند و باعث شادی روح آن مرحوم گردیدند، و آنان که به شکل‌های مختلف محبت خود را عیان نمودند لیکن بنا به قصور ما اسم شریفشان از قلم افتاده پوزش می‌طلبیم، از همگی تشکر کرده و برای ایشان آرزوی ترفیع اجر الهی می‌نماییم.

در پایان لازم است از عموهای بزرگوارمان مهندس محمد حسین طاهری و مهندس هوشنگ طاهری که با خود عطر و مهر پدر را به همراه دارند و در مراسم مختلف لحظه‌ای مارا تنها نگذاشتند، تشکر نماییم. همچنین سپاس مخصوص نثار: پسرعموهای عزیزمان، فرزندان مرحوم اباشهید دکتر طاهری؛ مهندس م طاهری و دکتر محمود طاهری و خانواده محترمشان و دامادهای عزیزمان مهندس شاهرخ تندروصالح، دکتر اردوان توتونچی، مهندس رضا دره‌شورزاده و مهندس سیدمیثم گلشن‌حسینی و سایر دوستان و اقوامی که بسیار زحمت کشیدند و مارا مرهون محبت‌های بی‌شائبه خویش نمودند و در برگزاری مراسم یار و پشتیبان ما بودند. بسیار سپاسگزار و ممنون یکایکشان هستیم.

                                     حقیران درگاه الهی ؛ همسر و فرزندان جاودان یاد مهندس رجبعلی طاهری

Check Also

شهدا آمدند و مردم شهر پروانه شدند . . .

پیام رهبر معظم انقلاب درپی تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدا با حضور حماسی مردم بسم …

یک نظر

  1. likeeeee….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *